INIZIO & ODYSSEY VÄLKOMNAR TILL QLICK.2.BUY LANSERINGSFRUKOST

26 JUNI | KL. 08.30 | ODYSSEY, KARLAVÄGEN 60

DELTA PÅ QLICK.2.BUY LANSERINGSFRUKOST

NÄR ALLT FLER konsumenter väljer att köpa sina produkter och tjänster online blir de digitala kanalerna mer och mer centrala längs med hela kundresan. Vilket får konsekvenser för oss som företag då vi hittills begränsats av att vi enbart kan följa våra kunders digitala beteenden i de kanaler som vi ”äger” själva. De allra flesta vet också att det är långt ifrån tillräckligt, då de flesta köpbesluten fattas innan kunden ens kommer till våra egna kanaler.

Därför är det förstås med stolthet som vi bjuder in dig till smyg-lanseringen av QLICK.2.BUY. En helt ny tjänst som vi utvecklat för att kunna kartlägga dina kunders hela digitala beteende i alla kanaler. Som inte bara kommer att hjälpa dig att navigera de digitala kanalerna utan också skapa en djupare förståelse för själva köpögonblicket. Som kommer att hjälpa dig att utvärdera, optimera och automatisera och hyper-personalisera din köpresa.

UNDER FRUKOSTEN visar vi hur tjänsten fungerar & bjussar på (förutom sagolika smoothies och mackor) massor av insikter i:

  • Varför det är så viktigt att arbeta med köpresor
  • Hur kunder agerar i olika faser före, under och efter ett köp
  • Hur insikter om köpresan kan kopplas till kundstrategier och Digital marketing/marketing Technolog
  • Hur vi kan hantera mycket stora datamängder och automatiskt bearbeta dessa.
  • Hur kunden rör sig mellan digitala och fysiska touchpoints
  • Hur vi fångar själva köpögonblicket oavsett om köpet är genomfört digitalt eller fysiskt
  • Var i kundresan kunden är mest mottaglig för kommunikation och vilka touchpoints som är mest effektiva
  • Vilka synergieffekter olika touchpoints, särskilt kombinationen av digital och fysisk marknadsföring ger

Och mycket mer. Hoppas vi ses!


CHRISTER SJÖKVIST är grundare till Odyssey Insight och en av Sveriges ledande experter inom Market Research. Christer har bl.a. arbetat som Globalt Insights ansvarig hos IKEA och som Senior Expert hos Ericsson ConsumerLab.

KARIN NELSSON är partner i analys-företaget Inizio som hjälper företag att förstå köpresan kopplat till medie-investeringar. Karin har en gedigen meritlista från bolag där market research, affärsutveckling och innovation finns som en röd tråd.

TILLSAMMANS har de över 60 års erfarenhet av research och är båda mycket uppskattade föreläsare.

 

Delta på QLICK.2.BUY LANSERINGSFRUKOST


I samarbete med:

Prenumerera på Inizios nyhetsbrev